Instagram jako przydatne narzędzie w biznesie

Instagram stanowi obecnie jedno z najlepszych miejsc w sieci do bezpłatnego promowania swojej marki i budowania własnej społeczności. Przejrzystość, prostota oraz intuicyjność serwisu sprawiają, że każdy z łatwością się tam odnajdzie. Warto jednak zadbać o jakość naszego przekazu, bo konkurencja jest naprawdę duża. Przyjrzyjmy się bliżej możliwościom, które możesz wykorzystać w celu urozmaicenia dodawanych nas treści.

Podstawowa funkcja instagrama to dodawanie postów na profilu. Zdjęcia na instagramie możemy opatrzyć #hashtagami, dzięki którym nasze posty mają większą szansę na dotarcie do odbiorców zainteresowanych daną tematyką. Niektóre hashtagi mają obecnie wręcz kultowy charakter. Posty warto oznaczać właśnie takimi popularymi hashtagami, ale koniecznie niech będą związane z twoją marką.

#hashtagi

Treść postów także ma znaczenie, nie ograniczaj się do samych hashtagów! Pamiętaj jednak, że nie jest to miejsce na długie wywody – pisz krótko, zwięźle, na temat. Koniecznie zachęć swoich odbiorców do interakcji. Zadaj jakieś pytanie, poproś o wyrażenie opinii w komentarzach. Jeśli planujesz rozszerzenie swojej oferty o sprzedaż zagraniczną – już na początku rozważ pisanie postów w dwóch językach. Oczywiście wiąże się to z większą ilością pracy, ale to duża szansa na poszerzenie grona swoich klientów.

Posty

Wrzucanie postów bez ładu i składu to nie sztuka. Zdecydowanie przyjemniej przegląda się zaplanowane profile, na których posty zgrywają się i tworzą harmonijną całość. To właśnie treści graficzne są najważniejszą częścią twojej promocji na instagramie! Zastanów się, jaki ma być przewodni motyw twojego profilu (np. wszystkie zdjęcie w określonej kolorystyce, grafiki w określonym stylu). Jeśli prowadzisz także Fanpage firmy na Facebooku, warto zadbać o niepowielanie grafik oraz tekstów. Ta sama treść, przekazana w nieco inny sposób, ma większą szansę zapaść w pamięci odbiorcy.

Zdjęcia

Dodawane zdjęcia powinny być dobrej jakości i ukazywać produkt w atrakcyjny sposób. Czasami warto rozważyć profesjonalną sesję zdjęciową. Treści graficzne obecnie zdominowały Internet i nic nie wskazuje na koniec tego trendu. Jeśli chcesz przygotować dobrą reklamę – koniecznie musisz o tym pamiętać.

Ogromny potencjał wiąże się z możliwością dodawania instastories – czyli relacji dostępnych przez 24h. W instastories istnieje możliwość przeprowadzenia ankiety, quizu, czy umożliwienia odbiorcom zadawania nam pytań. To nieocenione narzędzia w tworzeniu zaangażowanej społeczności. Wybrane relacje możesz wyróżnić na swoim profilu, dzięki czemu będą one dostępne w każdej chwili nawet po upływie 24h. Bardzo pożądaną funkcją jest możliwość dodawania linków w relacjach – tzw. „Swipe up”, jednak jest ona dostępna dopiero po zdobyciu 100 tys. obserwujących.

Relacje – wykorzystaj ten potencjał

Nasuwa się pytanie: jakie właściwie treści powinny znaleźć się w relacjach? Potraktuj instastories jak rozmowę ze swoimi odbiorcami. Możesz przekazywać ciekawe informacje z codziennej pracy twojej firmy, dzielić się wiedzą na temat swoich produktów. To także świetne miejsce na różnego rodzaju powiadomienia oraz przypomnienia o promocjach i konkursach.

Tym sposobem poruszyliśmy kolejną istotną kwestię – konkursy oraz rozdania. Warunki konkursów, takie jak oznaczanie znajomych pod postem konkursowym, czy udostępnianie przez uczestników zdjęć z oznaczeniem firmy to twoja szansa na zwiększenie swoich zasięgów!. Instagram to także kopalnia osób gotowych reklamować twój produkt. Warto zwracać się do osób z dużą liczbą „followersów”, związanych w jakiś sposób z twoją branżą.

Ostatnia i najważniejsza rada – bądź aktywny! Obserwuj profile o zbliżonej do twojej tematyce. Komentuj, lajkuj i udostępniaj ich posty – duża szansa, że odwdzięczą się tym samym.

Szukasz innego pomysły na biznes online – sprawdź dropshipping.